Knihy, kterým bych přepsala konec

Myslím si, že každý z nás si někdy během svého čtenářského období zažil tu nepříjemnou chvíli, kdy se autor rozhodl hlavní postavy nebo klidně celý děj knížky vypravit po úplně jiné cestě, než jsme si my, čtenáři, vysnili. Mám na mysli takové ty literární zážitky, kdy si přejete být součástí příběhu, kdy víte, JAK to má pokračovat a JAK skončit ještě před dočtením, aby to bylo celé dotažené ke zdárné dokonalosti a vy se pak následující týden dostávali z jedné z těch příjemnějších kocovin.

Jo.

A pak to autor podělá.

Absolutně nepochopil, že TAKHLE TO TEDY JAKO NEMĚLO DOPADNOUT. Jak si to jako představuje?! Vždyť to mohlo být tak skvělé, doteď bylo, tak proč to najednou zkazit?

Přesně podobné věty mi padaly přes jazyk po dočtení jedné dvoudílné série, která měla od začátku až do konce skvěle našlápnuto – ano, DO KONCE. Mluvím o Snílkovi Neznámém (a tady pozor na spoilery), což pro mě byla po dlouhé době nová čerstvá krev do téhle young adult žíly vystupující z CooBoo. Z naprosto dokonalého a originálního, po literární stránce kvalitního, fantasy díla, které mi na konci rozervalo moji nebohou duši vedví, s druhou knihou upgradoval na ještě bombastičtější příběh s nádechem sci-fi, kdy moje srdce zase pumpovalo samým adrenalinem o sto šest… A když jsem si myslela, že to už nemůže být dokonalejší… autorka mi ukázala, že mám pravdu a všechna ta příprava na srdcervoucí konec byla k ničemu.

Jedna věc je nechat postavy umírat zbytečně. A druhá zas pokud příběh pro všechny postavy dopadne až moc dobře. Jo, na jednu stranu jste rádi, když vaše oblíbené postavy přežijí, na druhou stranu už nejste malé děti, které potřebují ono „a žili šťastně až do konce“. Bylo to po vší té parádě jako zakousnout se do neochuceného, syrového tofu po vaší oblíbené pizze. Nijaké.

A jelikož to pro mě byla celkem frustrující zkušenost, potřebovala jsem se z toho vypovídat. Jenomže ne každý čte všechno, že jo, a tak jsem na naší týmové schůzi hodila dotaz do pléna, jestli i ostatní holky mají nějakou knížku nebo sérii, které by přepsaly konec. A udělala z toho svůj první, faaakt dlouhý článek. Ale na vychladnutí je potřeba prostor a dostatek času, ne že ne!

Annainword by přepsala konec Koruny

Upřímně, vybrat knihu, které bych změnila konec… myslela jsem, že takových knih bude tuna, ale ve chvíli, kdy jsem měla vybrat jedinou, jsem v hlavě měla prázdno. Nakonec jsem si ale uvědomila, že nejvíc nespokojená jsem byla s koncem Selekce, s dílem Koruna, který vypráví o druhé generaci v čele s Eadlyn. Bylo tolik drobností i větších věcí, které bych já udělala jinak, ale ta nejvíc důležitá: přepsala bych konec.

Změnila bych její výběr v „princi“ – měla skončit se synem Marlee, s Kilem! Ti dva spolu vyrůstali, on jí znal (krom jejích sourozenců a rodičů) nejlépe ze všech, kteří se Selekce zúčastnili! Takže když její finální výběr padl na někoho, kdo se Selekce oficiálně vůbec neúčastnil – a hlavně mi byl tak nepříjemný – zklamalo mě to a zničilo celý zážitek z knihy. Myslím, že kdyby autorka pokračovala směrem, kde čtvrtý díl Selekce, Dcera, končí, celý čtenářský požitek ze závěrečného dílu téhle veleúspěšné série by byl o dost lepší. Autorka utla rozvíjející se vztah mezi Eadlyn a Kilem někdy na začátku Koruny a to byla velká škoda, protože ti dva spolu měli největší potenciál.

Mlovesreading by přepsala konec Dvora křídel a zmaru

Za mě je jasným favoritem na změnu konce Dvůr křídel a zmaru. To byla knížka, na kterou jsem se neskutečně těšila a odpočítávala dny, kdy si ji konečně budu moci přečíst. Pak se mi po roce čekání dostala do rukou a já se do ní okamžitě pustila. To nadšení, se kterým jsem knihu začala číst, se postupně vytrácelo. Bylo tam tolik věcí, co mě naštvalo a zklamalo. Třeba změny charakterů minimálně dvou postav. Nebo délka knihy. Na to, jaká je to bichle, se tam nic moc nedělo a celé to jenom završil cliché konec. Už už dobrá strana téměř prohrála, když se tam znenadání objevila armáda spojenců, která je všechny zachránila. Ale ani to nestačilo. Vše bylo téměř ztraceno. Ale Feyre s Rhysandem vše obrátili k lepšímu. Až na to, že Rhysandovi, který má být nejmocnějším vladařem, najednou došla šťáva a umřel.

A teď přichází zápletka, která hýbala světem young adult literatury před deseti lety – stal se zázrak a opět obživl. A rovnou sebou ze záhrobí vzal i Amren. Haleluja. Ne. Celý díl mě neskutečně zklamal. Kdybych mohla, tak bych ho proškrtala a přepsala. Neměnila bych charakter postavy, abych uchlácholila davy protestujících lidí. Radši bych místo toho vymyslela novou postavu, která bude reprezentovat LGBT komunitu, ale zároveň bude mít i jiný důvod k bytí v knize, než jen to, aby tam někdo takový byl. A celá ta věc s přiváděním k životu už je dávno pasé. Amren měla zůstat mrtvá a Rhysand, třeba jenom přizabitý, aby ho pak nebylo potřeba oživovat. Pak bych si celý díl mnohem více užila. Takhle jsem bohužel v bodě, kdy mi třetí díl zničil i požitek z předcházejících dvou dílů a já nemám chuť si někdy znovu přečíst i můj bývalý milovaný Dvůr mlhy a hněvu.

Endlessbibliophile by přepsala konec Aliance

Jaký závěr bych chtěla přepsat? To je asi nejjednodušší volba mého života – kvůli konci Aliance od Veronicy Roth jsem probrečela celou noc. A pak jsem celou trilogii četla znova, abych našla náznaky pro důvod Trisiny smrti. Žádné jsem neobjevila, celé to gesto se mi zdálo naprosto zbytečné.

Vím, že mi to mělo začít připadat podezřelé hned po prvních pár stránkách, když jsem zjistila, že třetí knihu vypráví střídavě Tris a Tobias. Navíc oba vypravěči působili úplně stejně, takže bylo jasné, že o obohacení čtenářského zážitku se autorka tak docela nesnažila. Proto si nemyslím, že smrt Tris byla nutná, na čtenáře působí spíš jako kopnutí do podbřišku než jako originální závěr trilogie.

Vůbec by mi nevadilo, kdyby hlavní dvojička měla děti a žila šťastně až do smrti. Tak bychom se vyvarovali nutnosti použít v Alianci dva úhly pohledu a aspoň bych po dočtení neměla tak opuchlé oči. Tomu říkám zabít dvě mouchy jednu ranou!


Tady vidíte, jak lehce se vám může názor na něco tak obsáhlého změnit během doslova pár obratů stránek. Proto si myslím, že každý konec příběhu potřebuje stejně tolik péče jako hlavní zápletka. Protože to je přeci jen to, co ve vás rezonuje po dočtení. A nebo taky ne – jak tomu bylo v mém případě.

A co vy a konce knížek? Přepsali byste nějaký?

 

předchozí
další
Markéta alias Marillee

Když vezmu v potaz zbytek našeho týmu, tak rozhodně nepatřím mezi ty nejrychlejší čtenáře, abych vám týden co týden přinášela nové recenze na oblíbené knížky. Ale každý dobrý tým se…

více
Komentáře

12 komentářů: “Knihy, kterým bych přepsala konec”

  1. Emmi napsal:

    S Korounou úplne súhlasím. Keď som si ten spojler prečítala na internete ešte pred vydaním slovenskej knihy, tak som bola poriadne rozzúrená, lebo Kila a Eadlyn som milovala a toho, s kým nakoniec skončila, som absolútne nemala rada. Celkovo mi prišiel strašne chladný a tá romantika mi uveriteľné proste neprišla 🙂 Vyber Experimentu schvaľujem taktiež, hah. Zronená duša desaťročného dievčatá, ktoré to čítalo… prečo musela Tris umrieť? Stal som sa z toho nespamätala a možno ak by to tak nebolo, sériu by som mala radšej, ako ju mám teraz.

    • Terka napsal:

      Ja bych totálně přepsala konec knihy Osud Tearlingu což je poslední díl trilogie. V prvnich dvou dílech autorka psala úplně skvěle měla propracovaný svět i příběh a v polovině 3.knihy to vypadalo jako by knihu dopsal někdo úplně jiny a řekli mu je nam jedno jak to ukončíš ale maš na dopsání tři dny. Neodpovědela na otazky které se objevovaly v předchozích dilech ještě ten příběh zamotala ještě další zbytečnou zapletkou ktera knize ještě vic uškodila. Prostě nejhorší zakončení co jsem ldy četla. I teď 2 roky po přečtení me to stále štve.

  2. Týna napsal:

    Já bych ráda přepsala Tygří ságu, poslední díl. Protože… Whaat XD první a druhý díl mě dostal k slzám. Ten třetí už tolik ne a na kvalitě ubývalo… Ale ten konec? Proč? :C proti dějové lince nic, ale bylo to napsané hrozně nuceně. To, co mělo působit radostně a na co jsem se celou sérii těšila, tam bylo napasované násilně a už to prostě nebylo ono… Šlo poznat, že autorka už přesně věděla, jak kniha skončí, ale nedokázal správně směřovat postavy… A to mě třeba hrozně mrzí, protože první díly jsem milovala a ten poslední zničil, co se dalo 😀 a pocit uspokojení se prostě nedpstavil… Ani se nedivím CooBoo, že nevydalo další díl, Tygrův Osud by otrávil každého (a to jsem ty postavy milovala a brečela pro ně defacto pořád!)

  3. Danča napsal:

    Upřímně mě nejdřív nenapadla ani jedna knížka, ale jak jsem postupně četla vaše názory, došlo mi jak moc se všim souhlasím (tedy kromě dvorů, protože s Maasovou jsem skončila dřív, než jsem se k třetímu dílu vůbec dostala). Korunu jsem ale zas tak neprožívala a u Snílka jsem si říkala, že to mohlo být lepší, ale ne že to bylo úplně zkažené. Ale Aliance? Já myslela, že to snad ani nedočtu.

    • Mary napsal:

      Je tu tak veľa kníh, ktoré by som prepísala! Začnem hneď s mojou prvou YA knihou, ktorú som kedysi čítala – Nadpozemská od Cynthie Hand. Nenávidela som Tuckera, Clara mala skončiť s Christianom.
      Potom to bola Zlodejka duší od Kiersten White. Prečo museli všetky nadprirodzené bytosti odísť? Bola som taká smutná, keď sa za nimi zavrela brána. A Reth! Ten mi vzal kus srdca.
      Ďalšia bola Draki od Sophie Jordan. Ja som bola tím Cassian. Vtedy som si uvedomila že nenávidím milostné trojuholníky.
      A trochu mi zlomili srdce i Kroniky pozostalých. Liu som chcela s Kadenom, ale i Kaden a Pauline nie sú zlí.

  4. Adelle napsal:

    Tak já jsem teda s Korunou naprosto spokojená. Kile mi byl v Dceři sympatický, to ano, ale právě během Koruny jsem si začala říkat, že právě proto, že se znají tak dlouho, by mezi nimi měl zůstat krásný a pevný přátelský vztah. A od začátku jsem fandila spíš Henrimu nebo Erikovi, takže za mě dobré 😀
    Jinak konec Dvorů mě taky trochu naštval. Tu sérii žeru a trojka se mi teda fakt líbila, ale smrt Rhysanda byla moc i na mě. Proč měla autorka potřebu opakovat něco, co už udělala v jedničce? Aby došlo k rámcovému vyprávění? Stejně bylo hned všem jasný, co se stane. A ok, ukázala nám, že Tamlin prošel nějakou katarzí, ale stejně, jak říkáš, přizabití by klidně stačilo 😀

  5. Kate napsal:

    Já bych teda přepsala celou Rezistenci i Alianci. Vlastně… spíš teď nevim, jestli by se z toho něco dobrého vytřískat dalo, tak jestli by to přepisování bylo vůbec k čemu 😂 Divergence byla fajn, ale toť tak vše, a ta smrt na konci to už bylo jen takové “meh”

  6. Karolína Hylská napsal:

    Já bych přepsala konec Válečné smršti. Na tuhle knihu jsem se strašně moc těšila, protože se mi líbila celá série 💜. Ale závěrečný díl se mi prostě nelíbil. Četla jsem ho na etapy. Zavítala jsem knihu, když přišla kapitola z pohledu Iris. Tahle postava mi tam prostě přišla zbytečná. A když ,teď se omlouvám za SPOILER, Mare zabila Mavena když se tomu Cal neodhodlal, tak nevím proč se k Mare tak choval. Nechal ji tu špinavou práci na ní a pak se choval tak nepatřičně.
    Bojovali za to, aby byli spolu a nakonec se rozdělí, to mi hlava prostě nebere!
    A možná bych pozměnila osud Mavena byl to sice haj*l, ale obrečela jsem jeho smrt. Nějakým zvráceným způsobem jsem ho měla ráda a doufala jsem, že se najde nějaký mocný novokrevný, který by ho vyléčil…
    Z koncem v Koruně jsem byla spokojená a Dvůr křídel a zmaru mi konečně dopřál pocit správného konce. Byla jsem s ním strašně moc spokojená, protože už dlouho jsem prostě neměla takový pocit z knihy zvlášť po Smršti.

  7. Mili napsal:

    Já bych rozhodně přepsala dvory!!! Tak moc jsem se těšila na další reteling Krásky a Zvíře. První díl byl dokonalý ale ten druhý mě naprosto zklamal a třetí jsem ani radši nečetla. Pro mě je nepochopitelné proč autorka nepokračovala v krásce a zvířeti. Na druhý díl jsem se těšila ale kráska uteče od svého snoubence (zvířete) a zamilujete do někoho kdo pro ni byl skoro nepřítel.
    *napište mi jestli to taky někdo máte taky tak

  8. Archers napsal:

    Nesouhlasím asi jen s Korunou, protože vztah Eadlyn a Kila mi přišel příliš okatý. Prostě oh, známe se od dětství, nemáme se rádi, ale náhodou se dostaneš do Selekce a zjistím, že jsi jiný, než jsem si myslela! Neskutečně ohraná zápletka, hrozně mi to vadilo, a právě proto jsem byla ráda, že Eadlyn skončila s někým jiným.
    Osobně bych změnila konec série Half bad, protože omg, to mi úplně zlomilo srdce. Ještě víc jak Aliance, což už je teda něco. Svým způsobem byl ten konec nádherný, jenže i když každá kniha nepotřebuje happyend, tak tady bych ho hlavním hrdinům vážně přála.

  9. Noolien napsal:

    Z uvedených v článku jsem přečetla, spíš tedy dočetla, jenom Dvory. První díl mě strašně bavil, protože jsem věděla, že jde o znovu-zpracování Krásky a Zvíře, ale vývoj mě překvapil, pokračování otřáslo vším v základech a trojka by byla dokonalá, kdyby neskončila… takhle. Rhyse i Amren mám ráda, ale kdyby nedošlo k oživování… byl by to jeden z nejemocionálnějších konců, jako když jsem si pořvala nad Hvězdy nám nepřály nebo Než jsem tě poznala, jenže pokud jsem to správně pochopila, Dvory budou pokračovat, takže našeho Vladaře budeme asi potřebovat, ale co s Královstvím popela? Aelin to „tuplem“ neměla přežít.

  10. Mary napsal:

    Knihy, kterým bych přepsala konec
    blog
    4. 11. 2019
    #divergence
    #dvůrtrnůarůží
    #kieracass
    #sarahjmaas
    #selekce
    #veronicaroth

    Myslím si, že každý z nás si někdy během svého čtenářského období zažil tu nepříjemnou chvíli, kdy se autor rozhodl hlavní postavy nebo klidně celý děj knížky vypravit po úplně jiné cestě, než jsme si my, čtenáři, vysnili. Mám na mysli takové ty literární zážitky, kdy si přejete být součástí příběhu, kdy víte, JAK to má pokračovat a JAK skončit ještě před dočtením, aby to bylo celé dotažené ke zdárné dokonalosti a vy se pak následující týden dostávali z jedné z těch příjemnějších kocovin.

    Jo.

    A pak to autor podělá.

    Absolutně nepochopil, že TAKHLE TO TEDY JAKO NEMĚLO DOPADNOUT. Jak si to jako představuje?! Vždyť to mohlo být tak skvělé, doteď bylo, tak proč to najednou zkazit?

    Přesně podobné věty mi padaly přes jazyk po dočtení jedné dvoudílné série, která měla od začátku až do konce skvěle našlápnuto – ano, DO KONCE. Mluvím o Snílkovi Neznámém (a tady pozor na spoilery), což pro mě byla po dlouhé době nová čerstvá krev do téhle young adult žíly vystupující z CooBoo. Z naprosto dokonalého a originálního, po literární stránce kvalitního, fantasy díla, které mi na konci rozervalo moji nebohou duši vedví, s druhou knihou upgradoval na ještě bombastičtější příběh s nádechem sci-fi, kdy moje srdce zase pumpovalo samým adrenalinem o sto šest… A když jsem si myslela, že to už nemůže být dokonalejší… autorka mi ukázala, že mám pravdu a všechna ta příprava na srdcervoucí konec byla k ničemu.

    Jedna věc je nechat postavy umírat zbytečně. A druhá zas pokud příběh pro všechny postavy dopadne až moc dobře. Jo, na jednu stranu jste rádi, když vaše oblíbené postavy přežijí, na druhou stranu už nejste malé děti, které potřebují ono „a žili šťastně až do konce“. Bylo to po vší té parádě jako zakousnout se do neochuceného, syrového tofu po vaší oblíbené pizze. Nijaké.

    A jelikož to pro mě byla celkem frustrující zkušenost, potřebovala jsem se z toho vypovídat. Jenomže ne každý čte všechno, že jo, a tak jsem na naší týmové schůzi hodila dotaz do pléna, jestli i ostatní holky mají nějakou knížku nebo sérii, které by přepsaly konec. A udělala z toho svůj první, faaakt dlouhý článek. Ale na vychladnutí je potřeba prostor a dostatek času, ne že ne!

    Annainword by přepsala konec Koruny

    Upřímně, vybrat knihu, které bych změnila konec… myslela jsem, že takových knih bude tuna, ale ve chvíli, kdy jsem měla vybrat jedinou, jsem v hlavě měla prázdno. Nakonec jsem si ale uvědomila, že nejvíc nespokojená jsem byla s koncem Selekce, s dílem Koruna, který vypráví o druhé generaci v čele s Eadlyn. Bylo tolik drobností i větších věcí, které bych já udělala jinak, ale ta nejvíc důležitá: přepsala bych konec.

    Změnila bych její výběr v „princi“ – měla skončit se synem Marlee, s Kilem! Ti dva spolu vyrůstali, on jí znal (krom jejích sourozenců a rodičů) nejlépe ze všech, kteří se Selekce zúčastnili! Takže když její finální výběr padl na někoho, kdo se Selekce oficiálně vůbec neúčastnil – a hlavně mi byl tak nepříjemný – zklamalo mě to a zničilo celý zážitek z knihy. Myslím, že kdyby autorka pokračovala směrem, kde čtvrtý díl Selekce, Dcera, končí, celý čtenářský požitek ze závěrečného dílu téhle veleúspěšné série by byl o dost lepší. Autorka utla rozvíjející se vztah mezi Eadlyn a Kilem někdy na začátku Koruny a to byla velká škoda, protože ti dva spolu měli největší potenciál.

    Mlovesreading by přepsala konec Dvora křídel a zmaru

    Za mě je jasným favoritem na změnu konce Dvůr křídel a zmaru. To byla knížka, na kterou jsem se neskutečně těšila a odpočítávala dny, kdy si ji konečně budu moci přečíst. Pak se mi po roce čekání dostala do rukou a já se do ní okamžitě pustila. To nadšení, se kterým jsem knihu začala číst, se postupně vytrácelo. Bylo tam tolik věcí, co mě naštvalo a zklamalo. Třeba změny charakterů minimálně dvou postav. Nebo délka knihy. Na to, jaká je to bichle, se tam nic moc nedělo a celé to jenom završil cliché konec. Už už dobrá strana téměř prohrála, když se tam znenadání objevila armáda spojenců, která je všechny zachránila. Ale ani to nestačilo. Vše bylo téměř ztraceno. Ale Feyre s Rhysandem vše obrátili k lepšímu. Až na to, že Rhysandovi, který má být nejmocnějším vladařem, najednou došla šťáva a umřel.

    A teď přichází zápletka, která hýbala světem young adult literatury před deseti lety – stal se zázrak a opět obživl. A rovnou sebou ze záhrobí vzal i Amren. Haleluja. Ne. Celý díl mě neskutečně zklamal. Kdybych mohla, tak bych ho proškrtala a přepsala. Neměnila bych charakter postavy, abych uchlácholila davy protestujících lidí. Radši bych místo toho vymyslela novou postavu, která bude reprezentovat LGBT komunitu, ale zároveň bude mít i jiný důvod k bytí v knize, než jen to, aby tam někdo takový byl. A celá ta věc s přiváděním k životu už je dávno pasé. Amren měla zůstat mrtvá a Rhysand, třeba jenom přizabitý, aby ho pak nebylo potřeba oživovat. Pak bych si celý díl mnohem více užila. Takhle jsem bohužel v bodě, kdy mi třetí díl zničil i požitek z předcházejících dvou dílů a já nemám chuť si někdy znovu přečíst i můj bývalý milovaný Dvůr mlhy a hněvu.

    Endlessbibliophile by přepsala konec Aliance

    Jaký závěr bych chtěla přepsat? To je asi nejjednodušší volba mého života – kvůli konci Aliance od Veronicy Roth jsem probrečela celou noc. A pak jsem celou trilogii četla znova, abych našla náznaky pro důvod Trisiny smrti. Žádné jsem neobjevila, celé to gesto se mi zdálo naprosto zbytečné.

    Vím, že mi to mělo začít připadat podezřelé hned po prvních pár stránkách, když jsem zjistila, že třetí knihu vypráví střídavě Tris a Tobias. Navíc oba vypravěči působili úplně stejně, takže bylo jasné, že o obohacení čtenářského zážitku se autorka tak docela nesnažila. Proto si nemyslím, že smrt Tris byla nutná, na čtenáře působí spíš jako kopnutí do podbřišku než jako originální závěr trilogie.

    Vůbec by mi nevadilo, kdyby hlavní dvojička měla děti a žila šťastně až do smrti. Tak bychom se vyvarovali nutnosti použít v Alianci dva úhly pohledu a aspoň bych po dočtení neměla tak opuchlé oči. Tomu říkám zabít dvě mouchy jednu ranou!

    Tady vidíte, jak lehce se vám může názor na něco tak obsáhlého změnit během doslova pár obratů stránek. Proto si myslím, že každý konec příběhu potřebuje stejně tolik péče jako hlavní zápletka. Protože to je přeci jen to, co ve vás rezonuje po dočtení. A nebo taky ne – jak tomu bylo v mém případě.

    A co vy a konce knížek? Přepsali byste nějaký?

    předchozí
    další

    Markéta alias Marillee
    Když vezmu v potaz zbytek našeho týmu, tak rozhodně nepatřím mezi ty nejrychlejší čtenáře, abych vám týden co týden přinášela nové recenze na oblíbené knížky. Ale každý dobrý tým se…

    více
    Komentáře
    Emmi 4. 11. 2019 (15:34)
    S Korounou úplne súhlasím. Keď som si ten spojler prečítala na internete ešte pred vydaním slovenskej knihy, tak som bola poriadne rozzúrená, lebo Kila a Eadlyn som milovala a toho, s kým nakoniec skončila, som absolútne nemala rada. Celkovo mi prišiel strašne chladný a tá romantika mi uveriteľné proste neprišla 🙂 Vyber Experimentu schvaľujem taktiež, hah. Zronená duša desaťročného dievčatá, ktoré to čítalo… prečo musela Tris umrieť? Stal som sa z toho nespamätala a možno ak by to tak nebolo, sériu by som mala radšej, ako ju mám teraz.

    Odpovědět
    Terka 6. 11. 2019 (18:15)
    Ja bych totálně přepsala konec knihy Osud Tearlingu což je poslední díl trilogie. V prvnich dvou dílech autorka psala úplně skvěle měla propracovaný svět i příběh a v polovině 3.knihy to vypadalo jako by knihu dopsal někdo úplně jiny a řekli mu je nam jedno jak to ukončíš ale maš na dopsání tři dny. Neodpovědela na otazky které se objevovaly v předchozích dilech ještě ten příběh zamotala ještě další zbytečnou zapletkou ktera knize ještě vic uškodila. Prostě nejhorší zakončení co jsem ldy četla. I teď 2 roky po přečtení me to stále štve.

    Týna 6. 11. 2019 (19:09)
    Já bych ráda přepsala Tygří ságu, poslední díl. Protože… Whaat XD první a druhý díl mě dostal k slzám. Ten třetí už tolik ne a na kvalitě ubývalo… Ale ten konec? Proč? :C proti dějové lince nic, ale bylo to napsané hrozně nuceně. To, co mělo působit radostně a na co jsem se celou sérii těšila, tam bylo napasované násilně a už to prostě nebylo ono… Šlo poznat, že autorka už přesně věděla, jak kniha skončí, ale nedokázal správně směřovat postavy… A to mě třeba hrozně mrzí, protože první díly jsem milovala a ten poslední zničil, co se dalo 😀 a pocit uspokojení se prostě nedpstavil… Ani se nedivím CooBoo, že nevydalo další díl, Tygrův Osud by otrávil každého (a to jsem ty postavy milovala a brečela pro ně defacto pořád!)

    Odpovědět
    Danča 6. 11. 2019 (19:11)
    Upřímně mě nejdřív nenapadla ani jedna knížka, ale jak jsem postupně četla vaše názory, došlo mi jak moc se všim souhlasím (tedy kromě dvorů, protože s Maasovou jsem skončila dřív, než jsem se k třetímu dílu vůbec dostala). Korunu jsem ale zas tak neprožívala a u Snílka jsem si říkala, že to mohlo být lepší, ale ne že to bylo úplně zkažené. Ale Aliance? Já myslela, že to snad ani nedočtu.

    Odpovědět
    Mary 11. 11. 2019 (19:55)
    Je tu tak veľa kníh, ktoré by som prepísala! Začnem hneď s mojou prvou YA knihou, ktorú som kedysi čítala – Nadpozemská od Cynthie Hand. Nenávidela som Tuckera, Clara mala skončiť s Christianom.
    Potom to bola Zlodejka duší od Kiersten White. Prečo museli všetky nadprirodzené bytosti odísť? Bola som taká smutná, keď sa za nimi zavrela brána. A Reth! Ten mi vzal kus srdca.
    Ďalšia bola Draki od Sophie Jordan. Ja som bola tím Cassian. Vtedy som si uvedomila že nenávidím milostné trojuholníky.
    A trochu mi zlomili srdce i Kroniky pozostalých. Liu som chcela s Kadenom, ale i Kaden a Pauline nie sú zlí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *